"משחקי הכס" בביה"ס הריאלי העברי בחיפה

החורף אומנם מאחורינו, אבל יחד עם זה סניף יסוד אחוזה של ביה"ס הריאלי העברי בחיפה הציג השבוע את תוצרי פעילות "משחקי הכס" שנעשתה בבית הספר.

במסגרת למידה בנושא תוצרי המנהיגות תלמידי כיתות ו' בשנת ה 70 למדינה יצרו 70 כיסאות אישיים המספרים על 70 מנהיגים בשבעה עשורים במדינת ישראל.

הלמידה כללה עבודת חקר על המנהיגים ועל מנהיגותם. כל תלמיד בחר מנהיג שהשפיע על מדינת ישראל ועל עם ישראל. לאחר הלמידה האקדמית, עיצבו התלמידים במתחם המייקרים של ביה"ס, כיסאות המייצגים את המנהיגים ופעילותם. בנוסף עוצבו 7 כיסאות המייצגים את העשורים – כיסא לכל עשור של המדינה.

בין המנהיגים שבהשראתם עוצבו הכיסאות ניתן למצוא כיסא שעומד על הראש בהשראת דוד בן גוריון, כיסא שעליו מתנוסס שטר של עשרה שקלים בהשראת גולדה מאיר, כיסא שעליו תחנת הרוח של מונטיפיורי וכיסא מהמרפסת של הרצל.

תחום התרבות לא נפקד, והתלמידים הקדישו כסאות ליוצרים ש"י עגנון, אריק איינשטיין, עוזי חיטמן, עידן רייכל ועוד.

השבוע, הוצגו כל הכיסאות בפני מבקרים בתערוכה לסיכום הפעילות.

איילה יהודה, מנהלת הסניף: חדוות העבודה של התלמידים ושל המורים ניכרה לאורך כל התהליך וביום השיא בתערוכה ההתרגשות וההתפעלות של האורחים היוו סיכום מרגש ללמידה זו.

שושי עידן, סמנכ"לית פדגוגיה בביה"ס הריאלי העברי, חיפה: "תערוכת משחקי הכס שהציגו תלמיד כיתות ו' ביסוד אחוזה מביאה לידי ביטוי כלים מגוונים של למידה אותם אנו מקפידים להעניק לתלמידנו. בעזרת למידה אקדמית, יצירה במתחם המייקרים, הצליחו התלמידים ללמוד באופן חוויתי ומרגש על מנהיגיה של מדינת ישראל לאורך 70 שנות קיומה. אנו גאים בתלמידנו על היצירה מרתקת.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

scroll to top