אבן פינה הונחה למפעל השבת המים ברמת מנשה

מפעל השבת המים ישרת את חקלאי רמת מנשה  ויאפשר נטיעה של אלפי דונמים חקלאיים נוספים, בין היתר בשטחים אותם מבקשת יקנעם עלית לספח.

ראש המועצה חולבסקי: "מפעל השבת המים יאפשר התפתחות אליקים. הסיפוח יעצור את התפתחות המושב".

מפעל השבת המים של המועצה האזורית מגידו יוצא לדרך: ביום רביעי הונחה אבן הפינה להקמת מפעל השבת המים שיסייע לאגירת מי גשמים בחורף לטובת חקלאי המועצה. עלות הפרויקט  90 מיליון ₪.

בעיית מחסור המים ביישובי ההר ידועה במשך שנים. הדבר נגרם עקב העדר יכולת לאגור את מי הגשמים במהלך החורף אולם כעת, לאחר מאמץ ניכר של ראש המועצה חולבסקי, מצאו במועצה האזורית מגידו פתרון. מפעל השבת המים יסייע בניצול מי הקולחין, יגדיל את כמות המים הפנויה עבור החקלאים וכך יאפשר נטיעה של אלפי דונמים נוספים שיעצרו את סחף הקרקעות. מי הקולחין יעברו בצנרת ובמתקנים ייעודים. הערכה היא שתוך שנתיים עד שלוש שנים תושלם הקמת המאגר החדש שיאפשר לחקלאי ההר נטיעה של 5000-6000 דונם של מטעים, בין היתר באזור מושב אליקים, בשטח אותו מבקש העיר יקנעם עלית  לספח אליה.

מזכיר מושב אליקים, אלי שלום אמר: "אליקים מושב קטן והשטח אותו מבקשת יקנעם עלית לספח אליה ואותה מוביל קבינט הדיור, מיועד לתכנית פיתוח של 500 דונם שכבר מוכנה ואנחנו לא יכולים להפעיל אותה כי אין לנו מים מושבים. מים שהם לא מושבים הם יקרים ולא כלכלים וברגע שיהיו לנו מים מושבים, כפי שמתוכנן במפעל ההשבה, נוכל ליישם את התכנית. הדבר קריטי וחשוב להתפתחות מושב אליקים שסובל גם ככה ממחסור בקרקעות ואנו מקווים שקבינט הדיור יביט בעיניהם של חקלאי אליקים ויעצור את המהלך, בטח עכשיו כאשר יש פתרון בדמות מפעל השבת המים".

ראש המועצה האזורית חולבסקי אמר בטקס: "אנו נמצאים בפתחו של עידן משמעותי למועצה האזורית מגידו. מפעל ההשבה יאפשר התגברות על המחסור במים, יממש את פוטנציאל הנטיעה באלפי דונמים נוספים ויגן על שטחי המועצה. אני רוצה להודות לראש המועצה לשעבר חנן ארז וסגנו עודד גלזר, היום מנכ"ל מי עמק יזרעאל, שהחלו ביוזמה ומודה גם למנכ"ל מרכז חקלאי העמק, משה בן שחר ( טושקו) ולמנכ"ל פלגי מים צפריר סופר על הנחישות והעבודה המשולבת. נמשיך לפעול במרץ לקיום החקלאות ולשמירה על האינטרסים של יישובי המועצה וחקלאייה. מפעל ההשבה יאפשר התפתחות מושב אליקים ואני מקווה שמשרד השיכון ועיריית יוקנעם עלית לא יסכלו זאת".

ח"כ איתן ברושי אמר בטקס: "זהו חלום ישן של האזור שמתגשם, כבר מזמן לא בנו מאגרים כאלו. המאגר יאפשר פיתוח מטעים וחקלאות והוא מוקם בעיצומו של משבר חקלאי".

מזכיר תנועת המושבים, מאיר צור: "זה יום חג להרבה אנשים. המאגר יגרום לפיתוח של אלפי דונם של מטעים".

יו"ר פלגי מים חגי מירום: "החלום מתגשם, יהיה כאן מקור מים אדיר ואפשר יהיה להחיות מחדש את השטחים וליירק אותם".

עודד גלזר, יו"ר אגודת מי עמק יזרעאל: "אנו כרגע בתחילת העבודות להקמת המאגר ובתקופה הקרובה נתחיל בתכנון וביצוע של מתקן השאיבה וקווי ההולכה לחלקות".

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

scroll to top