מחאת הקייטנות ברמת ישי

בימים האחרונים זעמו הורים ברמת ישי,

זאת לאחר פרסום תוכן ומחירי הקייטנות בישוב , דבר שיצר קייטנה לעשירים וקייטנה לעניים.

הקיץ מתקרב והחופש הגדול מביא עמו דאגה נוספת להורים – כיצד מעסיקים את הילדים בקיץ . המועצה ברמת ישי מפעילה 2 סוגי קייטנות כאשר אחת מהן הינה קייטנה מסובסדת ע"פ הוראת משרד החינוך בעלות של כ-850 ₪  וקייטנה נוספת אשר אינה מפוקחת אך בעלות של 1,300 ₪ ומציע תכנים איכותיים. יותר ההבדל הזה  עורר את זעמם של ההורים. יהונתן הירשפלד , ממלא מקום ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך:

" המועצה צריכה להתאמץ יותר בבניית תכני הקייטנה. זה עניין של סדר עדיפויות וכרגע, מסיבה שאינה ברורה, ראש המועצה אינו מעונין בכך".

לפני כשבועיים פורסמו ברמת ישי קייטנות המועצה המציאות פעילות לילדי המועצה בקיץ , אולם הפרסום יצר רעש רב כאשר התברר להורים כי עומדת בפניהם האפשרות להירשם לקייטנה "עניה" אשר מציע ימי יצירה וצביעת דפים  לעומת קייטנה "עשירה" אשר נותנת לילדים קיץ מלא בחוויות וריגושים.

בעקבות המצב החדש קמה מחאה  ברשתות החברתיות של מאות הורים ברמת ישי , אשר פנו וביקשו מגורמי המועצה לקחת אחריות ולייצר אלטרנטיבה:

"השנה כמידי שנה מקיימת המועצה קייטנה לגני החובה" , כתבה אמא זועמת בקבוצת 'הורים ברמת ישי', "אבל מה? לתת לילדים בני 6 פעמיים בשבוע בקייטנה ציבורית דפי צביעה זו פשוט בושה ובדיחה"

הורה אחר כתב: "ההבדל בין הקייטנה היקרה לזולה מזעזע . פשוט מעליב ועלוב. לא הייתי רוצה לחזות בביזיון הזה. אני בטוחה שהמועצה ברמת ישי יכולה לאחד את שני הקייטנות במחיר סביר" .

עוד הוסיפו ההורים: " למה יישוב כזה עם כל כך הרבה משפחות צעירות וילדים קטנים לא מתפתח בכיוון? כל הזמן הבטחות"

ממלא מקום ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך , יהונתן הירשפלד: "לא יתכן שראש המועצה נשאר אדיש לקולות ההורים ולרצון לתכנים איכותיים יותר. קייטנה צריכה לדאוג להעשרה של הילידים בנוסף לפעילות הפנאי, זאת הסיבה שאני כהורה שולח את ילידי לקייטנה ולא מעסיק בייביסיטר לחודשי הקיץ. ביקשתי בדיון האחרון בנושא לדעת מה עלות הקייטנה למועצה לעומת המחיר לצרכן, להורים על מנת להבין האם ואיך ניתן להוזיל את הקייטנות- לצערי לא קיבלתי תשובה בנושא ואני עדיין ממתין לנתונים הללו. משיחות שקיימתי עם גורמי המועצה אפשר להפחית את מחירי הקייטנה ואף לייצר תכנים ברמה גבוה יותר. זה עניין של סדר עדיפויות וכרגע, מסיבה שאינה ברורה, ראש המועצה אינו מעונין בכך."

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

scroll to top