נדיר למצוא פרויקט כמו "אלכסנדר" בנוף קריית חיים"

"בנייה חדשה הולכת ונעלמת באזורנו, היום בקריית חיים ניתן למצוא בעיקר פרויקטים של תמ"א הריסה. נדיר למצוא פרויקט כמו "אלכסנדר" בנוף קריית חיים".

קריית חיים, האחות "הקטנה" של חיפה, ובעלת התדמית השנויה במחלוקת הנה קריה בעלת משאבים רבים ושלתושביה גאוות יחידה שאינה מביישת את סיירת מטכ"ל. תושביה, הנאמנים לה, ותיקים לצד צעירים, לא יחליפו אותה באף קריה אחרת וגם לא בחיפה רבתי. קצת רקע כללי: קריית חיים הוקמה בשנת 1926,היא  מונה כ 40,000 תושבים ואת שמה קיבלה לאחר רצח חיים ארלוזורוב ממקימי הישוב היהודי בארץ. לקריית חיים משאבים הכוללים בין השאר אזור תעשייה, חוף ים וטיילת ושני צירי מסחר הומים וחזקים.

על פי הפרסומים באתר מדלן, ערך הדירות בקריית חיים מערבית עלה ב – 8 השנים האחרונות ב – 169%, ובקריית חיים מזרחית ב – 99% . על פי האתר, תושבי השכונה מרוצים מכך שקריית חיים מרכזית ונגישה לשירותים השונים , קרובה לים ושטוחה (ילדי קריית חיים נוהגים להגיע ממקום למקום באופניים, מה שפחות קל לעשות בחיפה ההררית).עוד לא דברנו על התחבורה הציבורית המצוינת ועל ציר אח"י אילת שהפך ללב הפועם של הקריות ובו מרוכזים בתי קפה, מסעדות, בנקים, חדרי כושר ושלל שירותים אחרים המשמשים את תושבי הקריה ביומיום.

נתון נוסף שפורסם בעיתון ידיעות אחרונות – ממון, מציין כי קריית חיים המזרחית רשמה את העלייה הגבוהה ביותר במחירי הדיור לשנת 2018 – 15.3% משנה קודמת. אין ספק כי נתון זה משקף את הנתונים בשטח המעידים כי יש ביקוש גבוה למגורים בקריית חיים. מאחר ובקריית חיים המזרחית לא נשארו עתודות קרקע פנויות לבניה, קיים מצב שלדור הביניים המעוניין להמשיך ולהתגורר בקריה אין אפשרויות לרכישת דירות.
בסיור מהימים האחרונים בשכונה אנו יכולים למצוא פרויקטים ספורים של תמ"א 38/2  ומגרשים של 7-10 יח"ד, לצדם בולט פרויקט בשם "אלכסנדר" הנבנה על מגרש ריק בן 3 דונמים וכולל 53 יחידות דיור בתכנון אדריכלי יוצא מהכלל, חניון תת קרקעי, תקני בנייה ירוקה  ובגימור גבוה כולל בשטחים המשותפים והמגוננים.

חברת הבנייה מ. י. שמשינס החלה בשיווק פרויקט המגורים היוקרתי "אלכסנדר" הממוקם ברחוב אלכסנדר זייד 29 בקריית חיים המזרחית. מדובר בפרויקט בפריים לוקיישן , בלב קריית חיים מזרחית, במרחק הליכה קצרה מרחוב אח"י אילת ובסמוך לכל עורקי התחבורה הראשיים ,מרכזי המסחר, התרבות והקולינריה בעיר. תמהיל הדירות בפרויקט מגוון מאוד ומתאים לאוכלוסיות שונים במגוון גילאים. ניתן למצוא דירות 3, 4, ו-5 חדרים, גדולות ומרווחות במיוחד, דירות גן ,מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים – כולן בעלות מפרט טכני יוקרתי ואקסקלוסיבי, אדריכלות מוקפדת ועכשווית וסטנדרט בנייה גבוה.

בשיחות שקיימנו עם מתווכים מרכזיים בקריה עולה תמונה מעניינת וחד משמעית בה כולם מציינים כי לתושבי קריית חיים שגדלו בקריה ובגרו ועדיין רוצים להמשיך ולהתגורר בה אין אפשרות לעשות כן. הבנייה החדשה בקריית חיים הינה מצרך נדיר למדי, אין כמעט התחלות בנייה חדשות בקריית חיים וזאת למרות רצונם של התושבים, משפרי הדיור כמו רוכשים חדשים מתוך הקריה עצמה להמשיך לגור בסביבה בה הם גדלו .
העדר קרקעות, מיעוט התחלות הבנייה ובניית פרויקטים בהיקף נמוך הביאו למצב בו הביקוש עולה על היצע הדירות בשכונה. כתוצאה מכך בשנים האחרונות חלה הגירה שלילית של בני המקום שנטשו את שכונת ילדותם לערים אחרות. פרויקט המגורים הייחודי "אלכסנדר" מהווה הזדמנות חד פעמית לתושבי הקריה לשדרג את ביתם ולאלה שעזבו לחזור הביתה.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

scroll to top