"הסיבה האמיתית לביטול תמ"א 38 בתל אביב – רצון העירייה לגבות היטלי השבחה ולקבל שטחי ציבור בכל פרויקט"


עו"ד ענת בירן, מתייחסת לאי-הארכת תוקפה הצפוי של תמ"א 38 בתל אביב מעבר לחודש אוגוסט: המשמעות היא עיכוב ארוך ומניעת ממ"דים מאלפי דירות בעיר, ומניעת חיזוק ומיגון הבניינים

עיריית תל אביב צפויה שלא להאריך את תוקפה של תמ"א 38 בתחומה מעבר לחודש אוגוסט הקרוב – מועד סיום תוקפה המתוכנן. לפי מסמך ששלחה העירייה לחברי הוועדה המקומית, היא לא תספיק לאשר במועד את תוכנית תא/5555 שהיא התוכנית להתחדשות עירונית החלופה לתמ"א 38, והמשמעות היא שתוכנית המתאר הארצית לחיזוק בניינים לא תוארך בתל אביב.

עו"ד ענת בירן, מומחית לתכנון ובנייה ובעלת משרד ענת בירן – עורכי דין, מסרה בתגובה כי "אין זה מופרך להניח שהסיבה האמיתית לביטול תמ"א 38 בתל אביב היא רצונה של העירייה לגבות היטלי השבחה ולקבל שטחי ציבור בכל פרויקט. משמעות הביטול המיידית היא עיכוב ארוך ומניעת ממ"דים מאלפי דירות בעיר, ומניעת חיזוק ומיגון הבניינים. לא ברור איזה מענה תתן העיריה לתושביה בתקופה שעד אישורה של תוכנית התחדשות עירונית כללית לעיר, ובעקבות המצב הבטחוני היה נכון יותר לנקוט במדיניות אחרת, ולהאריך את תחולת התמ"א בעיר לפחות עד לאישורה של תוכנית התחדשות כוללת, אותה ניתן לקדם בזריזות".

Share this post

scroll to top