"מדובר בחרפה, בעבדות מודרנית" – דבריה של יו"ר ועד הסגל הזוטר, יפה בללי בהפגנה באוניברסיטת חיפה

מורות ומורי המכינה שובתים כבר ארבעה שבועות והיום קיימו הפגנה בקמפוס האוניברסיטה בקריאה להנהלת האוניברסיטה לחתום אתם על הסכם קיבוצי ולהעסיק אותם בתנאים הוגנים.

יפה בללי, יו"ר ועד ארגון הסגל הזוטר אשר מייצג את מורי המכינה: "מדובר בחרפה, בעבדות מודרנית. מדובר כאן על מורים אשר מלמדים במכינה 20 שנה ומעלה  – על בסיס שעתי, ללא כל ביטחון תעסוקתי" היא הוסיפה כי המורים לאנגלית כשפה זרה לפטור המועסקים במסגרת המכינה, מועסקים בתנאים שונים ומקפחים מאלה של מורי האנגלית בשאר האוניברסיטאות בארץ. "איפה הנהלת האוניברסיטה? הנשיא? אגודת הסטודנטים? לדבר הזה יש לשים סוף באופן מידי ובכוונתנו להילחם ולא לתת יד להתנהגות המפלה והמבזה הזאת."

אתי פנקס, מורה לאוריינות אקדמית במכינה: "אני מרוויחה 647 שקלים בחודש.  את ארוחות הצהריים שלי אני נאלצת לאכול באוטו שלי בדרך מעבודה אחת לאחרת כדי להצליח לגמור את החודש. זאת בושה לאוניברסיטה. אנחנו נותנים את החיים שלנו לסטודנטים כאן. שינוי חייב לקרות."

שי יונגרמן, מורה למדעי החברה במכינה: "אני עובד כבר שנים במכינה, אני אפילו לא עובד שעתי. האוניברסיטה קוראת לי עובד ארעי. אני עובד בעוד 5 עבודות המכינה היא מקום העבודה השישי שלי. כאשר אני פותח את תלוש המשכורת שלי על קורס שבועי שאני מלמד ורואה משכורת של 280 שקלים בחודש – אני מצטער שבכלל פתחתי. אין לי יציבות תעסוקתית, אין לי ביטחון. אפילו כשהאוניברסיטה מבטלת שיעורים ביוזמתה אני לא מקבל על כך כסף. אי אפשר להמשיך ככה." מפגינות באוינברסיטת חיפה מארגון הסגל הזוטר נמסר כי אוניברסיטת חיפה גוררת רגליים במשא ומתן; מעמידה לרשותו צוות חסר סמכויות; פגישה שהארגון מנסה לתאם זמן רב עם הממונה על יחסי עבודה לצורך קידום המו"מ נדחתה על ידי האוניברסיטה לסוף החודש בשל שהות של חבר צוות מו"מ מטעמה בחו"ל. אחרי ההפגנה היום מתכוונים בארגון הסגל לנקוט צעדים נוספים ולהמשיך בשביתה עד שהאוניברסיטה תענה לדרישות המורים.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

scroll to top