הבנתי שאני מעדיפה לעבוד עם אנשים ולא עם מבחנות

יש לה תואר בהנדסת ביוטכנולוגיה אבל היא מעדיפה לעבוד עם נוער, היא לעולם לא מדברת עם בעלה על פוליטיקה והיא לא מבינה למה היא צריכה לצאת מהעיר כדי לצפות בהצגת תיאטרון. ראיון ראשון עם מורן, אשתו של המועמד לראשות עיריית נשר רועי לוי. 

אז מתי ואיפה נכנס רועי לחייך?

אני ורועי נפגשנו לפני 6 שנים, כאשר רועי החל לעבוד כמנכ"ל רשת המתנסים בקריית מוצקין, והכרנו באותה צורה בה רוב הזוגות מכירים בעשור האחרון, דרך הפייסבוק, כאשר עד היום אנחנו מנהלים את הוויכוח הנצחי "מי התחיל עם מי?". לגמרי סיפור של אהבה ממבט ראשון. לאחר כחצי שנה של היכרות התחתנו ומהר מאוד הגיעו הילדים (5, 4, 2).

ספרי קצת על עצמך…

אז אני בת 37, גדלתי והתחנכתי בבית מסורתי. אני נשואה לרועי, אמא ל-3 ילדים מקסימים; ליבי, אפרת ואיתי, בתם של יחיאל ז"ל ושרה ואשת חינוך במקצועי. אמנם התואר הראשון שלי הוא בהנדסת ביוטכנולוגיה, אבל לאחר שנת עבודה אחת החלטתי שעבודה עם מבחנות פחות מתאימה לי ואני מתחברת הרבה יותר לעבודה עם אנשים מאשר עם מבחנות, השלמתי תואר שני מוסמך בהוראה ובשנים האחרונות אני מנהלת את תחום ההשכלה ביחידה לקידום נוער בקריית מוצקין אשר מאתרת ילדים ונוער אשר נפלטו ממסגרות הלימוד הפורמאליות ויוצרת עבורם מסלול חיים נורמטיבי בתחומי השכלה, עידוד לגיוס צבאי, תעסוקה, הקניית ערכים וכישורי חיים. מלבד זאת אנחנו גם עובדים בתוך בתי הספר עצמם על מנת לאתר ילדים עוד בטרם פליטתם מהמסגרות ולמען השארתם בבתי הספר. העבודה עם הילדים והנוער מספקת לי אושר, סיפוק וגאווה רבים והלוואי ובכל עיר בארץ יהיו קיימים מרכזים מהסוג הזה.

האם רועי תמיד היה מעורב בפוליטיקה או שאף לכך?

אני הכרתי את רועי כאשר הוא כבר עמוק בתוך התחום והעשייה הפוליטיים, הרבה אחרי שרוב האנשים כבר הכירו אותו כ"בחור עם השיער הארוך אשר יצא בזמן מלחמת לבנון השנייה לרחובות עם דגל ישראל בזמן שמסביב נופלים הטילים", ומהר מאוד הבנתי שזה חלק מאוד גדול ומרכזי במי שהוא. להגיד לך שידעתי לתוך מה אני נכנסת? לא. וזה עוד לפני שידעתי שזה רק ילך ויתגבר עד למצב בו אנחנו נמצאים היום.

איך זה להיות אשת פוליטיקאי? איך זה משפיע על החיים האישיים?

אז כמו שאמרתי, קל זה לא. יש רגעים בהם מרגישה שאני אם חד הורית. רועי אמנם קם איתי בבוקר ועוזר עם הילדים בשעות המוקדמות אבל הוא מאוד מסור לעשייה שלו ולקריירה שלו כרגע ויוצא שברוב הימים הפעם הבאה שאראה אותו תהיה בשתיים עשרה בלילה, אם בכלל אחזיק מעמד ערה עד אז. מבחינת הקריירה שלי אני לא מרגישה שהדבר משפיע עליי, אולי אפילו להפך. בשנה האחרונה קיבלתי קידום בעבודה ואפילו תעודת הוקרה על תרומתי לחינוך בקריית מוצקין. אני מרגישה שהכל יחד דווקא מחזק אותי ומחשל אותי  ואני יודעת שאני יכולה לעשות הכל ולשלב בין קריירה, זוגיות ומשפחה. אני מאמינה מאוד בכוח הנשי ואני שמחה לשמש מודל נשי חזק לנשים אחרות ולהוכיח להן שהכל אפשרי. מי שמכיר אותי יודע שלמרות החזות העדינה והשברירית שלי, תכונות האופי שהכי מאפיינות אותי הן התמדה, הישגיות ועמידה במטרות שהצבתי לעצמי. כשאבי נפטר בזמן לימודי התואר שלי לקח לי חודש ימים בלבד להתאפס על עצמי לחזור בכל הכוח ללימודים ולסיים את התואר בהצטיינות. מלבד זאת, לשמחתי לי ולרועי יש משפחות מקסימות שעוזרות לנו בכל עת.

מורן ורועי לוי בתמונה משפחתית

האם את מעורבת בקריירה הפוליטית של רועי? מייעצת לו?

אני ורועי הנהגנו חוק אשר קובע כי אסור לנו לדבר על פוליטיקה בבית. אליי תחום הפוליטיקה מעולם לא דיבר אליי יותר מדי ואנחנו גם מאמינים שהבית שלנו צריך להיות המקום השקט והרגוע עבור שנינו ושצריך להשאיר את העבודה והקריירה מחוץ לדלת ולבלות רק עם המשפחה.

מה הדברים שטעונים שיפור או חסרים לך, אישית, בעיר נשר?

כאשת חינוך וכאמא לילדים כמובן שהנושא שהכי קרוב לליבי הוא זה. החינוך בעיר חייב וראוי שישתפר. העשרת הצהרונים, פרויקטים בסגנון "כריך 10" אשר מונהגים בערים אחרות בארץ, במסגרת משלמים ההורים מחיר סמלי עבור סנדוויץ' לארוחת העשר של הילדים, יום חינוך ארוך ויותר קורסי בחירה מעשירים בבתי הספר אשר יתרמו ליצירתיות הילדים. גם תחום התרבות הוא תחום אשר קרוב לליבי וראוי שיחזור אל העיר. בזמנו, בתקופת כהונתו של דוד עמר, רכשתי מנוי לתיאטרון נשר ואני והבנות נהנינו מהצגות רבות בעיר. כיום אנחנו נאלצות לנסוע לערים אחרות על מנת לספוג קצת תרבות. גם חוג הריקוד של הבת שלי נסגר על ידי המתנ"ס ולמזלנו מצאנו אלטרנטיבה פרטית. כמובן שזה לא פתרון. וכמובן, אשמח אם נשר תהיה עיר נקייה ומטופחת יותר.

לאחרונה נשמעות תלונות רבות על הדרדרות מוסרית של מערכת הבחירות בנשר. דעתך בעניין?

עצוב לי שכך נראית מערכת בחירות. זה מכוער. לא מבינה למה אי אפשר להציג פוליטיקה חיובית וצריך לרדת לפסים נמוכים כאלה. חבל שיש אנשים אשר מדרדרים את מערכת הבחירות לפסים אישיים, כמו שחווינו אני ומשפחתי בתקופה האחרונה. לצערי ידם של האנשים על המקלדת קלה מדי.

מה התגובות שאת מקבלת ברחוב בנוגע לרועי כמועמד?

התגובות מדהימות. אליי אישית לא הגיעה תגובה שלילית אחת אפילו. אני אדם מאוד פרטי והחשיפה ותשומת הלב זרות לי אבל כשאנשים ברחוב מחייכים אליי זה מחמם את הלב. אנשים מעריכים את רועי מאוד ומפרגנים לו בענק. רועי לקח על עצמו כמשימה לנסות ולהגיע אל כל תושבי נשר, לעבור דלת דלת ולהיות נגיש לכלל התושבים והתוצאות מדברות בשם עצמן.

מה תגידי לכל ה"מתנדנדים" שעדיין לא יודעים למי להצביע, אם בכלל?

קודם כל, ולא משנה למי – צאו להצביע! אל תתנו לאחרים לקבל החלטות עבורכם. וכמובן שאם כבר אתם יוצאים להצביע, תצביעו רועי לוי. רועי הוא אדם שנשר היא בנשמה שלו. מהיום שהכרתי אותו הייתה קיימת בו תחושת השליחות הזו. שום דבר לא עובר לידו, הוא לא מסוגל להישאר אדיש לשום דבר, בעיקר כאשר מדובר אי סדר או אי שוויון. במהלך השנים רועי עשה המון עבור תושבי נשר, כאשר הרוב מאחורי הקלעים ובהתנדבות. ויש לזה מחיר. מבחינתנו, כמשפחה. אבל זה שווה את זה. כי זה החלום שלו. הוא בן אדם מבריק בעיני, עם המון יכולות ועם ההשכלה הנדרשת.

התקופה האחרונה הייתה מאוד עמוסה עבורך ועבור רועי. איך בכל זאת מוצאים זמן לזוגיות?

זו נקודה רגישה. הזוגיות שלנו לצערנו נמצאת כרגע בסוג של הולד. אני לא יכולה לחכות כבר ליום הבחירות כדי להשלים קצת פערים. בינתיים יש לנו סופי שבוע, שהם פתרון חלקי ונחמד ובהם אנחנו משתדלים כמה שאפשר לבלות זמן יחד, גם זוגי וגם משפחתי. בשבוע שעבר יצאנו למופע קובני יחד, רקדנו ונהנינו מאוד.

לסיום, ספרי לנו משהו שאף אחד לא יודע על רועי לוי?

אז בהמשך לתשובה הקודמת שלי, מעטים מאוד יודעים על כישורי הריקוד המרשימים מאוד של רועי. וזאת סיבה נוספת להתאהב בו.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

scroll to top